חברת Archer Aviation הכריזה על שיתוף פעולה עם יונייטד איירליינס להקמת שירות מוניות אוויריות חשמליות בניו יורק – עם יעד פתיחה מסחרי עד שנת 2026. המוניות האוויריות מדגם Midnight, יתופעלו עם טייס ויוכלו להסיע עד ארבעה נוסעים בטיסות קצרות מעל העיר, שיחסכו זמן יקר בדרכים.
יצאנו לבדוק ביחד עם אבי מתחנת מוניות 24/7 לנתב"ג מתי נוכל להזמין מונית מעופפת ולדלג על הפקקים של תל אביב.
בהתחלה – לעשירים, בעתיד – לכולם
המטרה העיקרית של שירות המוניות האוויריות היא לעקוף את פקקי התנועה הסואנים המאפיינים ערים גדולות כמו ניו יורק, ולאפשר לנוסעים להגיע ליעדם בתוך דקות בודדות.
ההשקה בניו יורק מתוכננת לאחר תחילת פעילות מסחרית באבו דאבי כבר במהלך השנה ולדברי אדם גולדשטיין, מייסד ומנכ"ל ארצ'ר אוויאיישן, בשלב הראשון השירות צפוי להיות יקר יחסית ולפנות בעיקר לנוסעי מחלקות עסקים וראשונה, המעוניינים לחסוך זמן יקר בדרכם אל שדות התעופה וממנו.עם זאת, החזון ארוך הטווח של החברה הוא להנגיש את השירות לקהל רחב יותר ולהפוך את המוניות האוויריות לחלופה יומיומית ומשתלמת לנסיעה ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית אל ומשדות התעופה המרכזיים.
כלי הטיס של Archer מיוצרים בקליפורניה וג’ורג’יה, ותוכננו במיוחד להתגבר על החסרונות של מסוקים – עם מערכת הנעה חשמלית שקטה, אמינה ובטוחה יותר, ללא מנועי בעירה או תיבות הילוכים. חברת Archer כבר הבטיחה גישה לשדות התעופה המרכזיים של ניו יורק – JFK, לה-גוארדיה וניוארק – וכן לשלושה מנחתי מסוקים בעיר. החברה, שהוקמה ב־2018 והונפקה ב־2021, שווה כיום כ־3.94 מיליארד דולר.
חברה נוספת הפועלת בתחום היא ג'ובי אוויאיישן (Joby Aviation), המפתחת מודל עסקי דומה בשיתוף פעולה עם דלתא איירליינס (Delta Air Lines) וחברת אובר (Uber). ג'ובי מתכננת גם היא להשיק פעילות ראשונית בדובאי השנה עם תוכניות להתרחבות לשוק האמריקאי בשנים הקרובות – התחרות בין החברות צפויה להאיץ את הפיתוח הטכנולוגי ולהוזיל את עלויות התפעול, מה שיכול להועיל בסופו של דבר לצרכנים ולהפוך את המוניות האוויריות לחלופה תחבורתית נגישה יותר בעתיד.
המאמר נכתב בשיתוף עם תחנת מוניות 24/7 לנתב"ג אשר מובילה אלפי לקוחות בשנה לנתב"ג ומנתב"ג בצי מוניות רגילות של כמו של פעם. אם אתם מחפשים מונית לנתב"ג מאור יהודה, מונית לנתב"ג מרחובות או מונית לנתב"ג מתל אביב – תחנת מוניות 24/7 לנתב"ג היא הכתובת!