בניית דף נחיתה מוצלח שיביא להמרות בקצב מסחרר הוא החלום הרטוב של כל בעל עסק. בכל קמפיין פרסום באינטרנט המטרה היא למשוך לקוחות חדשים, בדרך כזאת או אחרת, ודפי נחיתה נועדו ללכוד את אותם לקוחות פוטנציאלים ולמשוך אותם לבצע המרה שטובה עבור העסק. ככל שהדף איכותי יותר, כך סביר להניח שגם ההמרות יהיו גבוהות ומוצלחות יותר.
ניהול קמפיין פרסום מוצלח באינטרנט מצריך מיומנות, תכנון מוקדם וביצוע ברמה הגבוהה ביותר. בכל התהליך הזה יש משקל חשוב ביותר לבניית דף נחיתה מעולה. דף נחיתה הוא השלב האחרון במסע של הגולש במסגרת הקמפיין שאתם מריצים ברשת ולכן הוא זה שיכריע אם אכן תבוצע המרה של אותו גולש או שלא תבוצע.
איך בונים דפי נחיתה מעולים?
ראשית כל נקדים ונציין שאין דף נחיתה אחד שדומה לאחר במאה אחוז. כל דף נחיתה הוא תחת עסק בתחום עיסוק שונה, מחפש אחר קהל גולשים אחר וגם מציע שירות או מוצר שאינם "כמו של האחרים". יש דפים רבים שדומים כמובן מבחינה עיצובית ויש דרך לבנות דפי נחיתה בתבניות שכבר הוכיחו את עצמן, אך חשוב להתייחס לכל דף נחיתה לעסק בפני עצמו ולהתחיל מדף "לבן" ונקי.
בניית דף נחיתה מעולה מחייבת לשים דגש על כמה נקודות מפתח מרכזיים:
- הכותרת של הדף – כל דף נחיתה מתחיל בכותרת שנועדה להעביר את המסר שלכם בקצרה ובצורה הברורה ביותר לגולש שהגיע לדף. הגולש חייב להבין לאן הגיע ושיש המשכיות ללחיצה שלו על מודעת הפרסום. על הכותרת להיות גדולה ומודגשת ואפשר "חיזוק" באמצעות כותרת משנה או סלוגן שיווקי כלשהו.
- התוכן של הדף – הגולש מחפש תוכן רלוונטי שייתן מענה לצורך שלו בדף שלכם. על כן חשוב לתאר בדרך הטובה ביותר את השירות או המוצר שתאם מציעים לאותו גולש. אפשר לעשות זאת באמצעות טקסט בלבד ואפשר לשלב סרטוני וידאו שיאפשרו העברת מסר עוצמתית יותר. בתוכן אתם חייבים להדגיש תועלות ויתרונות שאתם מציעים על פני החלופות הקיימות ומדוע הכי כדאי לגולש לבצע את ההמרה שהצעתם לו.
- המלצות של לקוחות – אלמנט שימושי ויעיל מאוד הוא הצגה של המלצות מלקוחות קודמים או גולשים שביקרו בדף וקיבלו את המענה שחיפשו. כמובן שאם יש הקלטות או סרטונים של אותם לקוחות, הדבר אפקטיבי אפילו עוד יותר מטקסט בלבד.
- קריאה לפעולה של הגולש – המטרה בכל דף נחיתה היא לגרום לגולש לבצע המרה שתאם מעוניינים בה. בניית דף נחיתה מוצלח מחיית קריאה לפעולה ברורה בסוף הדף או בכמה נקודות מפתח לאורך הדף. הגולש חייב להיות עם אפשרות נוחה להשאיר פרטים, להירשם לרשימת תפוצה או לבצע רכישה בכל שלב שיחפוץ בכך ומבלי לחפש היכן עושים זאת.
- דף נחיתה רספונסיבי – חשוב מאוד לקחת בחשבון שלא כולם גולשים היום ממחשב נייח אבל גם לא כולם גולשים מסמארטפון של אייפון או ממחשב נייד. על כן חובה שהדף שלכם יהיה רספונסיבי, כלומר כזה שמותאם לכל גודל מסך וסוג דפדפן שקיים. זאת הדרך הטובה ביותר לא לאבד לקוחות פוטנציאלים רק בגלל קושי טכני שלהם לגלוש בדף שלכם.
לסיכום, יש היום כמה מערכות לבניית דפי נחיתה בצורה עצמאית וכדאי לנסות אותן. אם אתם לא מסתדרים עם המערכות הללו, כדאי מאוד להשקיע בחברה שמתמחה בבניית דפי נחיתה מעולים ויש לה ניסיון עם דפי נחיתה בתחום העיסוק שלכם.
המאמר נכתב בשיתוף עם Landing Page אשר סוקר מערכות לבניית דפי נחיתה בישראל (אקטיב טרייל, רב מסר, שלח מסר וכדומה) או בעולם (מיילצ'ימפ, AWeber וכדומה).